سياست ها و چکیده برنامه استراتژیک
سياست های راهبردی پژوهشي دانشگاه:
عناوين هشت گانه اي كه در زير آمده اند،سياست های راهبردی دانشگاه در امر پژوهش می باشند .
اين راهبردها به هنگام برنامه ريزي معاونت پژوهشي و مراكز تحقيقاتي،به عنوان خطوط راهنماي (Guideline) برنامه ريزان به كار مي آيند.
• توسعه پژوهش هاي كاربردي و بنيادي نظام سلامت با تاکید بر تحقیقات بالینی ، راهبردی ومشارکتی مبتنی بر جامعه متناسب با اولويت های تحقيقاتی کشور (RP1)
• گسترش ارتباطات ملي و بين المللي در حوزه پژوهش(RP 2)
• ايجاد بستر مناسب برای تولید علم با بهره گيري از فناوري هاي مورد نياز پژوهش به ويژه فناوري های نوين(RP 3)
• حمايت همه جانبه از پژوهشگران (RP 4)
• بهبود كارآيي و اثربخشي پژوهش(RP 5)
• جذب و توسعه منابع ( انساني، مالي و کالبدی )( RP 6)
• توسعه كمي ،كيفي و تجاری سازی محصولات پژوهشي (RP 7)
• بسترسازی به منظور نهادینه کردن پژوهش در نظام ارائه خدمات ، آموزش ، و پژوهش دانشگاه (RP 8)
چشم انداز معاونت پژوهشي دانشگاه:
اين معاونت در نظر دارد با تلاش مداوم ، اهتمام و همياری پژوهشگران در راستای چشم انداز کلان دانشگاه به نحوی گام بر دارد تا اين دانشگاه به عنوان دانشگاهي مرجع، پيشرو و نوآور درگستره پژوهش هاي مرتبط با
سلامت ، آموزش پزشكي و همچنين پيشگام در عرصه تولید و اشاعه علم و فنآوري هاي نوين علوم پزشكي در سطح کشور و منطقه شناخته شود.
بيانيه رسالت :
معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی، در راستای چشم انداز دانشگاه که خود متأثر از چشم انداز بيست ساله جمهوری اسلامی ايران می باشد، مأموريت هاي زير را در حيطه پژوهش بر عهده دارد:
• پژوهش هاي بنيادي، كاربردي و توسعه اي مرتبط با سلامت و زيست فناوري
• تربيت و پرورش نيروی انسانی بخش پژوهش و ارتقاي توانمندي هاي آنها
اهدافي كه ما با انجام اين مأموريت ها دنبال مي كنيم عبارتند از:
• توليد و گسترش دانش و فن آوري علوم مرتبط با سلامت
• مشارکت در حل مسايل بهداشتي، درماني، آموزشي، فرهنگي و مديريتي نظام سلامت
• بهبود كارايي و اثربخشي خدمات بهداشتي و درماني ، آموزشی و پژوهشی
• ارتقاي كمي و كيفي گنجينه نيروي انساني پژوهشگر
• ارتقای سطح و جايگاه پژوهشی دانشگاه در عرصه ملی و بين المللی
• مشارکت در جنبش نرم افزاری و دستیابی به نقشه جامع تحقیقاتی
موارد ذيل، اصول ارزشي هستندكه ما درامرپژوهش به آنها پايبنديم:
• پايبندي به اصول اخلاق در پژوهش
• رعايت حق مالكيت معنوي
• تكريم پژوهش و پژوهشگران
استراتژیهای معاونت پژوهشی :
1) ایجاد نظام جامع تربیت پژوهشگر و توانمند سازی محققين دانشگاه
2) توسعه سطح ارتباطات علمي تحقيقاتي با مجامع معتبر ملی، منطقه و بين المللی
3) توسعه تحقيقات کاربردی و استفاده از نتايج تحقيقات در عرصه سلامت
4) تجاری سازی پژوهش و توسعه منابع مورد نياز تحقيقات
5) بهبود انگيزه در اعضای هيأت علمی، پژوهشگران غیر هیأت علمی، دستیاران و دانشجويان به منظور افزايش فعاليتهای علمی و تحقيقاتی
6) سازماندهی مناسب نظام اطلاعاتی ( بانک اطلاعاتی طرحهای تحقیقاتی ، مقالات و محققین)
7) بهينه سازی نظام منابع مالی در عرصه تحقيقات
8) جهت دهی تحقيقات در راستای تولید علم، ارتباط با صنعت و پاسخگویی به نیاز جامعه براساس اولويت های پژوهشی دانشگاه
9) تقويت شوراي پژوهشي به منظورسياست گذاري در عرصه تحقيقات
10) توسعه تحقيقات مبتنی بر سفارش و ارتباط با صنایع مرتبط
11) توسعه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (ICT) در دانشگاه
12) ارتقاء سطح علمی و مهارتي کارکنان بخش پژوهش
13) بستر سازي جهت دسترسي مناسب به تجربيات محققين، مولفین و مترجمین
14) توسعه نظام تحقيقات گروهی کارآمد
15) توسعه تحقيقات بالينی
16) زمينه سازي جهت بهره برداري از تحقيقات كاربردي17) توسعه تکنولوژی نوين در عرصه تحقيقات
18) بهبود وضعيت ساختار تشکيلاتی و فرآیندها
19) توسعه کمی و کيفی توليدات علمی
20) بستر سازی جهت ارتباط ارگانیک نظام پژوهشی در سیستم آموزشی
21) توسعه تحقیقات دانشجویی در مقاطع مختلف شامل مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، دستیاری تخصصی و فوق تخصصی
22) توسعه نظام اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه
23) ایجاد کلینیک ویژه پژوهشی برای کمک به پژوهشگران
24) توسعه کمی و کیفی مراکز تحقیقاتی
25) ایجاد و توسعه قطب¬های علمی
26) ایجاد پژوهشکده متناسب با فیلد های تحقیقاتی
27) توسعه پایگاه¬های تحقیقاتی در مراکز استان¬های محروم با همکاری دانشگاه¬های بومی
28) بستر سازی مناسب جهت افزایش طرح¬های چند مرکزی داخلی و خارجی
29) توسعه تحقیقات مشارکتی مبتنی بر جامعه در پایگاه تحقیقات جمعیتی دانشگاه
30) ایجاد شبکه بین واحدهای تحقیقاتی
31) ساماندهی نظام آماری دانشگاه
32) تقویت و ایجاد رشته¬های جدید میان بخشی
33) تقویت زیر ساخت های پژوهشی
استراتژي ها و اهداف عيني معاونت پژوهشی دانشگاه :
توسعه تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات دانشگاه در راستای (RP 3)
• ارتقاء پهناي باند اينترنت دانشگاه از 4 مگابات به10 مگابایت در ثانیه در سال 1386
• دسترسي كامل كتابخانه ها به منابع الكترونيكي موجود در سايت تا سال 1387
• دسترسي آسان اعضاء هیات علمي دانشگاه به پست الكترونيكي دانشگاه تا پايان سال 1386
• استقرار سیستم ERP در واحد هاي مختلف معاونت پژوهشي تا پايان سال 1387
• توسعه شبکه Back bone دانشگاه تا پایان سال 1386
جهت دهی تحقيقات در راستای تولید علم، ارتباط با صنعت و پاسخگویی به نیاز جامعه براساس اولويت های پژوهشی دانشگاه در راستای (RP 1, RP 5)
• تعيين اولويت هاي جامع تحقيقاتي در گروه های آموزشي دانشگاه در سال 1386
• تعيين اولويت هاي جامع تحقيقاتي (HSR) درحوزه معاونت ها در سال1386
• ارزیابی فعالیت¬های مراکز براساس اولویت¬های پژوهشی دانشگاه بطور سالانه
توسعه سطح ارتباطات علمي تحقيقاتي با مجامع معتبر بين المللي در راستای (RP 2)
• ارتباط با حداقل يك دانشگاه معتبر بين المللي بطور سالانه از سال 1386
• ارتقاء سطح نشریات دانشگاه در حد استانداردهای متعارف بین المللی
• ارتباط با حداقل 2 مركز تحقيقاتي معتبر بين المللي بطور سالانه از سال 1386
• ارتباط با مراکز و موسسات علمی بین المللی اعطاء کننده گرانت بطور مستمر از سال 1386
• دستیابی به پروژه های مشترک تحقیقاتی با مراکز معتبر بین المللی حداقل سالانه دو پروژه
ایجاد نظام جامع تربیت پژوهشگر و توانمند سازی محققین دانشگاه(RP 3 و RP 6)
• تدوين بسته آموزش در پژوهش برای اعضاء هیات علمی و کارشناسان دانشگاه تا پایان سال 1386
• اجرا آزمایشی بسته های آموزشی برای 10درصد محققین و پژوهشگران از نیمه دوم سال 1387
• اصلاح و تکمیل طرح تا پایان سال 88
• تحت پوشش قرار دادن 20 درصد محققین و 10% کل دانشجویان دانشگاه در نظام تربیت پژوهشگر از سال 87 بطور سالانه تا پایان برنامه
توسعه تحقيقات مبنی بر سفارش و ارتباط با صنایع مرتبط در راستای.( RP 7و RP 1)
• افزايش طرحهاي تحقيقاتي دانشگاه با صنایع مرتبط سالانه 25% نسبت به وضع موجود تا پایان برنامه
• شناسايی صنایع مرتبط با عرصه¬های مختلف فعالیت دانشگاه تا شهریور ماه 1386
• اطلاع رسانی نتايج طرحهاي تحقيقاتي مرتبط با صنایع از ابتداي سال 1386
• طراحي پايگاه اطلاعاتي نتايج تحقيقات مرتبط با صنایع بصورت الكترونيكي تا پايان سال 1387
• جلب مشاركت بخش خصوصي در زمينه تحقيقات دانشگاهي به ميزان 20 درصد تا پايان سال 1387
• تقویت دفتر همکاری¬های علمی و تکنولوژیکی
• شناسايي پتانسيل هاي موجود در دانشگاه جهت ارتباط باصاحبان صنايع دولتي و خصوصي تا پایان سال 1386
• شناسايي پتانسيل هاي موجود درعرصه صنعت مرتبط با نياز هاي تحقيقاتي دانشگاه تا نیمه اول 1386
• ارائه نتايج طرح هاي تحقيقاتي مرتبط با صنعت به واحد هاي صنعتي مربوطه هر شش ماه يكبار از سال 1386
• برقراري ارتباط متقابل بین مركز تحقيقاتي با واحد هاي صنعتي مرتبط در هر سال از سال 1386
توسعه نظام اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه در راستای (RP 5, RP 3)
• مطالعه نياز سنجي جامعه استفاده كنندگان كتابخانه مركزي دانشگاه تا شهريور 1386
• مطالعه نياز سنجي جامعه استفاده كنندگان كتابخانه هاي واحد هاي تابعه دانشگاه تاپايان 1386
• مطالعه نياز ارزي مربوط به منابع اطلاعاتي اعم از مجله و كتاب در پايان تيرماه هر سال از سال1386
• انجام فرايند سفارش ، خريد و توزيع منابع چاپي و الكترونيكي كتابخانه هاي واحد هاي تابعه تا پايان
آبان هر سال
• اصلاح فرايند توزيع منابع چاپي و الكترونيكي كتابخانه مركزي و واحد هاي تابعه تا پايان 1386
• افزایش میزان ارائه خدمات مرجع الکترونیکی به گروه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه به میزان 80 درصد تا پایان سال 1386
• افزایش میزان اشاعه اطلاعات و خدمات آگاهی رسانی جاری به اعضاء هیات علمی پژوهشگر و پژوهشگران برگزیده دانشگاه به میزان 60 درصد تا پایان سال 1386
• دسترسی به پایگاه اطلاعاتی نمایه نامه مقالات اعضاء هیات علمی دانشگاه به میزان 50 درصد تا پایان سال 1386
• دسترسی پایگاه اطلاعاتی نمایه نامه سایر تولیدات علمی دانشگاه به میزان 50 درصد تا پایان سال 1386
• افزایش برنامه های آموزشی متنوع جهت توسعه نظام اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه به میزان 50 درصد تا پایان سال 1386
• دسترسی کتابخانه دیجیتال جامع دانشگاه به میزان 80 درصد منابع مورد نیاز تا پایان سال 1387
• دستیابی به کتابخانه دیجیتالی مرکزی تا پایان سال 1388
بهينه سازي نظام منابع مالي در عرصه تحقيقات در راستای (RP 6)
• اصلاح، فرآیند مالی حوزه معاونت پژوهشی تا نیمه اول سال 1386
• شناسايي منابع مالي موجود در عرصه ملی و بین المللی مربوط به علوم پزشکی تا پايان شهريور سال 1386
• تدوين آيين نامه هاي مورد نياز براي جذب منابع خارجي در اجراي طرحهاي تحقيقاتي دانشگاه تا پايان سال 1386
توسعه تحقیقات مشاوره¬ای و استفاده از نتایج تحقیقات آنها در راستای (RP 1)
• شناسايي ذينفعان طرح هاي تحقيقاتي مصوب دو ساله گذشته دانشگاه تا نیمه اول سال 1386
• ارائه نتايج طرحهاي تحقيقاتي به ذينفعان تا ميزان 25% از ابتداي سال 1386
• اخذ سفارش براي همکاری¬های آزمایشگاهی، تکنولوژیکی، آموزشی، پژوهشی و مشاوره¬ای حداقل 10 مورد در سال از سال 1386
• ارائه مستمر نتايج طرحها در رشته هاي تخصصي مختلف به گروه مربوطه از تير ماه سال 1386
سازماندهی مناسب نظام اطلاعاتی بانک اطلاعاتی طرحهای تحقیقاتی ، مقالات و محققین تا پایان سال 1386 (RP 6, RP 5 )
• دسترسی به بانک اطلاعاتی محقق تا پایان سال 1386
• دسترسی به بانک اطلاعاتی مقالات داخلی و خارجی تا پایان سال 1387
• دسترسی به بانك اطلاعاتي طرح هاي تحقيقاتي در سايت دانشگاه از شهريور ماه سال 1386
• افزایش دسترسی جامعه مخاطبان به بانک اطلاعاتی پایان نامه های کتابخانه به میزان 50 درصد تا پایان سال 1386
• افزایش دسترسی جامعه مخاطبان به بانک اطلاعاتی طرح های تحقیقاتی کتابخانه به میزان 100 درصد تا پایان سال 1386
• افزایش دسترسی جامعه مخاطبان به بانک اطلاعاتی نشریات لاتین و فارسی کتابخانه به میزان 70 درصد تا پایان سال 1386
• افزایش دسترسی جامعه مخاطبان به بانک اطلاعاتی کتب لاتین و فارسی کتابخانه به میزان 100 درصد تا پایان سال 1386
• افزایش دسترسی جامعه مخاطبان به بانک اطلاعاتی لوح های فشرده لاتین و فارسی کتابخانه به میزان 80 درصد تا پایان سال 1386
• دستیابی به نرم افزار جامع سازماندهی اطلاعات پارس آذرخش جهت کلیه کتابخانه های تابعه دانشگاه به میزان 100 در صد تا پایان سال 1386
• ایجاد فهرست مشترک پیوسته منابع کتابخانه های دانشگاه به میزان 70 درصد تا پایان سال 1386
• افزایش میزان بهره گیری از تکنولوژی های نوین اطلاعاتی و ارتباطی جهت بهینه سازی خدمات کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به میزان 50 درصد تا پایان سال 1387
• افزایش میزان بهره گیری از تحولات نوین علوم کتابداری و اطلاع رسانی در بهبود وظایف کتابخانه مرکزی و کتابخانه های دانشگاه به میزان 70 درصد تا پایان سال 1387
• افزایش میزان تبدیل منابع چاپی به الکترونیکی کتابخانه به میزان 100 درصد تا پایان سال 1387
بهبود انگيزه در هيات علمي، پژوهشگران غیر هیات علمی، دانشجویان و دستیاران و محققين به منظور افزايش فعاليت هاي علمي و تحقيقاتي
• اصلاح آئين نامه و مقررات مربوطه به نظام تشويق محققین تا پایان سال 1386
• افزايش سرانه بودجه پژوهش براي محققين به ميزان 20% تا پايان سال 1386
• تسريع گردش كار تصويب طرح هاي تحقيقاتي تا پايان 1386
• تسريع پرداخت هاي مربوط به فعاليت هاي پژوهشي تا پايان 1386
• افزايش سهم فعاليت هاي پژوهشي در ارزيابي عملكرد اعضاء هيات علمي به ميزان 20% تا پايان سال 1386
• اتخاذ سیاست ها و تدوین آئین نامه های اجرایی مالکیت فکری و معنوی تحقیقات تا پایان سال 1386
• ترغیب دانشجویان و دستیاران جهت ارائه طرحهای تحقیقاتی بطور مستمر تا پایان برنامه
• فراهم ساختن زمینه استفاده از اينترنت با هزینه کم برای کلیه محققین از سال1386بطور مستمر تا پایان برنامه (سال90)
• فراهم ساختن زمینه ارزشيابي فعاليت¬هاي تحقيقاتي براي ارتقاء مرتبه اعضاء هيأت علمي بطور مستمر
• ایجاد اولویتهای خاص پژوهشی در به کارگیری نیروهای طرحی در دانشگاه و مراکز تابعه
• دخیل کردن سهم پژوهشی و فعالیتهای پژوهشگران در انتخاب دانش جویان برتر جهت امکان امتحان در مقاطع بالاتر ( به صورت مستقیم )
• افزایش بودجه بخش دانشجویی به میزان 20% رشد سالیانه تا پایان سال 86
• تسریع در پرداخت های مربوط به فعالیت های پژوهشی دانشجوئی به میزان 50% وضع فعلی تا پایان سال 86
• برگزاری سمینارهای تحقیقاتی متناسب با وضعیت فعلی و افزایش مشارکت 20% دانشجویان در آن .
بستر سازي جهت دسترسي مناسب به تجربيات محققين، مولفین و مترجمین در راستای (RP2 ,RP4, RP6)
• افزايش گنگره هاي بين المللي به ميزان 50% وضع موجود از سال 1386
• افزايش گنگره هاي داخلي به ميزان 30% وضع موجود از سال 1386
• افزايش كارگاه هاي مقاله نويسي به ميزان 20% بطور سالانه از سال 1386
• افزايش كارگاه هاي تكنولوژي پيشرفته پژوهش به ميزان 20% بطور مستمر از سال 86
• افزايش اعزام محققين براي شركت در گنگره هاي خارج از كشور 20 % بطور سالانه از سال 1386
• افزايش اعزام محققين براي استفاده از فرصت هاي مطالعاتي به ميزان 20% از سال 1386
• افرایش بازدید های دوره ای محققین دانشگاه از صنایع و بالعکس حداقل 3 بازدید گروهی در سال
ساماندهی نظام آماري در دانشگاه در راستای (RP 5, RP 7)
• شناسايي فرايند هاي آماري در حوزه هاي مختلف دانشگاه تا پايان شهريور سال 1386
• تدوين و تكميل فرم هاي آماري حوزه معاونت پژوهشي تا پايان سال 1386
• تدوين و تكميل فرم هاي آماري حوزه معاونت هاي مختلف تا پايان سال 1386
• اعمال نظام ثبتي آماري حداقل در حوزه معاونت تا پايان سال 1386
• ارائه فعاليت هاي آماري حوزه معاونت در قالب بانك الكترونيكي تا پايان سال 1386
• تولید نشریات الکترونیکی آماری در Home Page دانشگاه تا پایان سال 1386
ارتقاء سطح علمی و مهارتی کارکنان بخش پژوهش در راستای (RP 6, RP 4)
• تهیه شناسنامه آموزشی و کسب مهارت نیروی انسانی در حوزه معاونت تا نیمه اول سال 1386
• ارتقاء سطح مهارتي نيروي انساني بخش پژوهش به میزان 20% رشد سالانه
• آموزش حداقل 20 درصد از كاركنان حوزه هاي مختلف بخش پژوهش بطور سالانه از سال 1386
• ارتقاء سطح آگاهی به مدیران نسبت به مدیریت دانش بطو مستمر از سال 1386
استقرار کلوپ ویژه تحقیقانی برای کمک به پژوهشگران درسال 1386 ( در راستای RP 5 RP 7, RP 4)
• راه اندازي کلوپ ویژه تحقیقانی در دانشگاه در نیمه اول سال 1386
• بستر سازی برای مشاوره و راهنمايي اعضاي هيأت علمي، دستياران و دانشجويان جهت طراحي پروژ ه هاي پژوهشي و اجراي آنها بطور مستمر تا پایان برنامه(90)
• بستر سازی برای مشاوره و راهنمايي اعضاي هيأت علمي، دستياران و دانشجويان جهت نگارش مقالات علمي بطور مستمر تا پایان برنامه(سال90)
• راه اندازی مرکز مشاوره مرتبط با تحقیقات صنایع تا مهر ماه 1386
تقويت شوراي پژوهشي به منظورسياست گذاري در عرصه تحقيقات (RP 1و RP 3و RP 7)
• دستیابی به گروه های کارشناسی برای انجام کارشناسی مسائل پژوهشی
• ایجاد تسهیلات لازم در زمینه کاهش فعالیت های جنبی شورا در طول برنامه
توسعه نظام تحقيقات گروهی کارآمد (RP 5)
توسعه تحقيقات بالينی (RP 1و RP 8)
زمينه سازي جهت بهره برداري از تحقيقات كاربردي(RP 7)
توسعه تکنولوژی نوين در عرصه تحقيقات (RP 3)
• دستیابی به فناوری جدید در عرصه تحقیقات تا پایان برنامه(90)
• بکارگیری حداقل دو روش جدید در عملیات پژوهشی در مراکز تحقیقاتی بطور سالانه
• راه اندازی یک شبکه تحقیقات دانشجوئی در زمنیه فناوریهای نوین با هماهنگی سازمانهای زیربط تا پایان سال 88.
• ایجاد 4 شبکه تحقیقات دانشجوئی در زمینه فناوریهای نوین با هماهنگی سازمانهای زیربط تا پایان برنامه(90)
• برگزاری حداقل یک کارگاه آشنایی با تکنولوژیهای نوین در سطح دانشجوئی بطور سالانه
• راه اندازی بخش تحقیقات دانشجوئی در دو شبکه مبتنی بر تکنولوژیهای نوین تا پایان سال 86
• افزایش میزان بهره گیری از تکنولوژی های نوین اطلاعاتی و ارتباطی جهت انجام پژوهش در امور مربوط به اطلاع رسانی پزشکی به میزان 50 درصد تا پایان سال 1386
بهبود وضعيت ساختار تشکيلاتی و فرآیندها(RP 5 )
• اصلاح فرایندهای فعالیت های دانشجوئی تا پایان شهریور 86
• اصلاح ساختار حوزه معاونت دانشگاه تا پایان آبانماه 86
• اصلاح ساختار مراکز تحقیقانی دانشگاه تا پایان سال 86
• اصلاح فرایندهای فعالیت های دانشجوئی تا پایان شهریور 86
• تثبیت ساختار تشکیلاتی کمیته تحقیقات دانشجوئی ( مرکز توسعه تحقیقات دانشجوئی ) در هیأت امنا تا پایان سال 86
توسعه کمی و کيفی توليدات علمی (RP 3و RP 5و RP 7)
• افزایش 30% طرح های تحقیقاتی در دانشگاه بطور سالانه از سال 1385 تا پایان برنامه (سال90)
• افزایش 20% مقاله های داخلی در دانشگاه بطور سالانه از سال 1385 تا پایان برنامه(سال90)
• افزایش 30% مقاله های خارجی در دانشگاه بطور سالانه از سال 1385 تا پایان برنامه(سال90)
• افزایش 25% طرح های چند مرکزی بطور سالانه از سال 1385 تا پایان برنامه (سال90)
• افزایش 20% طرح های مداخله ای دانشگاه بطور سالانه از سال 1385 تا پایان برنامه(سال90)
• افزایش 20% طرح های تحقیقاتی دانشجویی در هر سال از ابتدای برنامه
• افزایش 10% مقاله های داخلی و خارجی دانشجوئی درهر سال از ابتدای برنامه
• افزایش 10% طرح های چند دانشکده ای دانشجویی در هرسال از ابتدای برنامه
• افزایش 10% طرح های مداخله ای دانشکده ها در هرسال از ابتدای برنامه
بستر سازی جهت ارتباط ارگانیک نظام پژوهشی در سیستم آموزشی(RP 8)
• ترویج فرهنگ پژوهش در سطوح مختلف به میزان 50% افزایش نسبت به وضعیت فعلی
• برگزاری در نشست علمی یک روزه بین مدیران علمی گروهها و معاونت پژوهش و آموزشی در سال 85 در خصوص موضوع مربوط
• تهیه و تنظیم درسنامه پژوهشی و ارائه آن به معاونت آموزشی در سال 86
• انجام مطالعات میدانی و تطبیقی در خصوص نظامهای مشابه دردنیا در سال 86
• برگزاری جلسات مشابه علمی ، EDC ( در هر فصل یک جلسه ) در سال 86
توسعه تحقیقات دانشجویی در مقاطع مختلف شامل مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، دستیاری تخصصی و فوق تخصصی (RP 4 و RP 8)
• راه اندازی دو دفتر تحقیقات دانشجویی در هر سال در مراکز تحقیقاتی تا سال90
• راه اندازی یک دفتر تحقیقات دانشجوئی در هر سال در مراکز خوابگاهها تا سال90
• افزایش 20% کارگاههای روش تحقیق مقدماتی و پیشرفته در هر سال
• افزایش 20% گروههای علمی دانشجوئی درهر سال
• افزایش 20% کانونهای تحقیقاتی دانشجوئی در هر سال
• افزایش 20% حضور مقالات دانشجویان در کنگره سراسرای دانشجویان بطور سالانه
توسعه کمی و کیفی مراکز تحقیقاتی(RP 3)
• دستیابی به ده مرکز متناسب با نیاز های جامعه تا پایان برنامه سال (1390):
• دستیابی به جایگاه برتر نسبت به کیفیت تولیدات علمی تا پایان برنامه
ایجاد قطب های علمی (RP 7 و RP 8)
• دستبابی به سه قطب تحقیقاتی در سال 1387
ایجاد پژوهشکده (RP 3 و RP 4)
• شناسایی مراکز تحقیقات مشابه با موضوعهای هم راستا برای ایجاد پژوهشکده
• دستیابی به دو پژوهشکده تا سال 88
• دستیابی به یک پژوهشگاه تا پایان برنامه(سال1390)
توسعه پایگاه های تحقیقاتی در مراکز استان های محروم با همکاری دانشگاه های بومی(RP 1 و RP 2)
• دستیابی به سه پایگاه تحقیقاتی مشترک با سه استان کم برخوردار تا پایان برنامه (سال 1390)
بستر سازی مناسب جهت افزایش طرح¬های چند مرکزی داخلی و خارجی(RP 6 و RP 7)
• دستیابی به طرح های مشترک بین مراکز تحقیقاتی دانشگاه به میزان سالانه6 طرح تا پایان برنامه(1390)
• دستیابی به طرح های مشترک بین مراکز تحقیقاتی دانشگاه با مراکز مشابه به میزان سالانه6 طرح تا پایان برنامه(1390)
توسعه تحقیقات مشارکتی مبتنی بر جامعه از طریق پایگاه تحقیقات جمعیتی(RP 1 )
• شناسایی طرح های مورد نیاز منطقه تا پایان سال 1386
• جلب مشارکت خیرین به میزان 50 درصد نسبت به وضع موجود بطور سالانه تا پایان برنامه(1390)
• جلب مشارکت و همیاری NGO ها به طور مستمر تا پایان برنامه(1390)
ایجاد شبکه بین مراکز تحقیقاتی (RP 3)
• امکان سنجی بسط شبکه بین مراکز تحقیقاتی تا پایان سال 1386
• دستیابی به شبکه های تحقیقاتی مشترک تا پایان سال 1389
• دستیابی به شبکه های تحقیقاتی مشترک با مراکز تحقیقاتی منطقه EMRO تا پایان برنامه
تقویت و ایجاد رشته¬های جدید میان بخشی(RP 7)
• شناسایی و امکان سنجی توسعه رشته های جدید تا پایان سال 1386
• شناسایی و امکان سنجی رشته های ایجادرشته های میان بخشی تا پایان سال 1386
• دستیابی به حداقل 10 رشته جدید در مقاطع MS و Ph.D تا پایان برنامه (1390)
• دستیابی به حداقل 8 رشته میان بخشی در مقاطع MS و Ph.D تا پایان برنامه(1390)